Wednesday, August 31, 2011

Sunyi dan kekosongan...

Salam Alaik~ btw, Salam Aidilfitri, kawan-kawan, maaf zahir dan batin..


ok, berbalik kepada topik di atas, berapa ramai dari kita yang selalu kebosanan bila bersendirian..sunyi?? katanya jiwa kosong laa..perlu teman laaa? haa..tak dinafikan , kitakita ni selagi namanya remaja, maka basically hidup nak enjoy je! (yang penting, kite enjoyyyy :P) kan? budaya hedonism..tak bole hiduplah tanpa kawan-kawan yang sama kepala ni..xdak orang nak bersembang, nak keluar karoke, kluar wayang, main bowling (normal..hidup budak2 U la konon)..


tapi, kita perasan tak, bila kita sendirian tu lah, kita akan tunjukkan the real diri kita..jadi, jangan laa nak asyik berteman aje, sekurang-kurangnyaa spend time untuk diri jugak..:) haa, macam orang gila? spend time ngan diri..(karoke sorg2, main bowling sorg. wayang sorg2)..nope! bukan tu! think of other important think bout ourself! fikirkan sedalamnya, nasib kita..jangan nak melayan sangat rasa sunyi tuh!


Tidak kah anda terfikir satu hari nanti, kita memang akan sendirian..dalam lliang lahad yang belum tentu luas dan cerahnya,,sendirian bila di'interview' oleh malaikat Allah? so, be rational! bukan semua kawan kita akan ada dengan kita selamanya..so, jangan pernah merasa sunyi, bila kawan-kawan ignore kita, tak nak kawan kita, pinggir kita dan sebagainyaa..sebab kita ada DIA di hati kita..:)


DIA yang mengasihi kita dengan setulus ikhlas kasih sayang! DIA yang tak pernah tinggalkan kita walau sesaat! DIA yang terlalu lalu dekat dengan kita, malah lebih dekat dari nadi kita sendiri, DIA yang selalu dengar luahah-luahan hati kita, DIA yang selalu memerhati dan menemani kita tanpa bosan, DIA yang selalu dengar dan turuti permintaan kita, DIA yang tetap menyanyangi kita, walaupun kita selalu mencurangi DIA!


jadi, why not kita spend time dengan DIA ni? kita tak pernah sendirian wahai sahabat! 


*bebaskan diri dari kesunyianmu, cari dan bertemankan DIA.. 

No comments:

Post a Comment