Thursday, August 25, 2011

Wahai Allah~

Wahai Allah..


kenapa hati ini mudah benar berbolak balik?
di suatu saat, aku meninsafi segala dosa-dosaku, lalu aku bertaubat!
di suatu saat yg lainnya, aku lupakan taubatku dan kembali bergelumang dosa..
di satu saat, aku kembali menangisi dosa-dosaku yang terulang..


Wahai Allah..


kenapa cemas benar di hatiku ini, tatkala dosa itu ku ulang,
ku tahu ini petanda dariMu, agar aku bebas dari dosa itu,
namun, kenapa nafsu ini juga kuat menghimpitku?
dan, sekali lagi aku tewas dalam godaan syaitan,
kini, aku terfikir, apa taubatku semalam diterima?


Wahai Allah...


Aku ini hambaMu wahai Allah..
Kau yang berhak menilai segala perilakuku,
Engkau maha tahu, betapa banyaknyaa dosa-dosa ku, Ya Rabb,
Engkau tahu apa yang ada disebalik hati ini,
aku tidak layak memohon lagi padaMu, 
setelah kasih sayang yang Kau berikan selama ini padaku, tidak ku balas..
namun, Allah! sungguh! aku tiada tempat pergantungan selain dari MU,
jadi, dengarkan doaku wahai Allah,
Ampunkan dosa-dosa ku!
terima taubatku dan terima amalku selama Ramadhan ini..
pertemukan aku dengan Ramadhan akan datang ...


TaqabAllahu minna wa minkum~ 


Aamiiin ya Rabb! 

No comments:

Post a Comment