Tuesday, February 1, 2011

Situasi Kencang!

Sedih sekali aku mengenangkan nasib2 saudara2 di Mesir..yg sedang bergolok-gadai dek kerana rusuhan rakyat! Cairo, Alexandria masih dbelenggu dengan huru-hara yang tercetus..apa pula nasib pelajar2 Malaysia di sana? Masih menunggu perkhabaran..sudah pasti cuak dan gelora di hati org tua mereka..selamatkanlah mereka, YA ROB! Ini semua gara-gara pemerintah yang diktator, memerintah sesuka rasa, rasuah bleluasa!

Apa mungkin kejadian seperti ini blaku d Malaysia suatu masa nanti? ya, tidak mustahil andai yang salah, didiamkan..yang benar, ditolak tepi! inilah permainan politik sebenar! Politik yang hanya menggulingkan rakyat! kononnya pelbagai janji dtabur, demi rakyat, segalanya bisa..tapi, akhirnya, semua kbajikan rakyat langsung tidak tbela..di manakah silapnya??


Mungkin, kita harus memandang kembali ke zaman pemerintahan baginda Nabi Muhammad SAW..Bagaimana baginda memerintah pada zaman dahulu shingga negara islam Madinah mampu bkembang hingga ke seluruh pelusuk dunia..Sungguh hebat kekasih ALLAH ini..pemerintahannya berdasarkan al-quran dan as-sunnah mampu menyepadukan umat Islam dan juga bukan Islam..wahai pemimpinku, contohilah baginda dlm memimpin..ssungguhnya tanggungjawab memimpin itu amat berat! dan segalanya akan disoal kelak! Tepuk dada, tnya iman, hati dan akal..

No comments:

Post a Comment