Tuesday, February 1, 2011

Soalan dan jawaban!

Q : Kenapa Allah jarang makbulkan doa2ku??
A : Mungkin sbb aku xckup memohon padaNYA, atau DIA mrancang sesuatu yg lbh baek utkku..


Q : Kenapa aku sering diuji dgn musibah dan dugaan??
A : krn ALLAH ingn menguji thp keimananku atau ALLAH menyayangiku!


Q : Kenapa aku lambt mengecapi kebahagiaan?
A : krn ALLAH masih menguji aku!


Q : Kenapa aku selalu alpha? dan kdg2 baru aku tsedar?
A : itu buktinya msh ada sebutir iman didada! dan ALLAH menyanyangiku krn myedarkanku!


Q : Kenapa aku sering hilang pertimbangan?
A : krna ALLAH tahu aku sudah tsest dan aku hrus mencari NUR itu semula..


Q : kenapa ALLAH msh menerima aku, sdgkan aku suda sgt byk dosa padaNYA??
A : krna ALLAH itu bsifat MAHA PENYAYANG dan mengasihani hambanya!


Q : adakah aku lyk memohon sesuatu padaMU??
A : ya! tiada tmpt bgantung melain padaMU!

Q : apakah ada kemaafan dariMU utkku yg tlh melakukan dosa besar??
A : ya! krn sbesar2 dosaku, besar lg pengampunanMU!!


Q : adakah aku sudah terlambat??
A : ia bgantung padaku..


*menginsafi diri di saat2 hening, sunyi malam mmg myentuh jiwa..

No comments:

Post a Comment