Sunday, June 5, 2011

Allah! di hati~

Assalamualaikum WBT..


How's life? Alhamdulillah..masih tenang dan damai dalam Islam..


Pabila Allah dihati, percayalah segala masalah serumit apa pun, tidak menjadi masalah besar buat kita..tak percaya? try tengok! :)


bila putus cinta, (awek-awek lah selalunya yang paling tertekan..katanya separuh jiwaku pergi la konon).. try cari cinta Allah, pasti cinta kita akan kembali sedar, apa sangatlah nilai cinta manusia tu kalau nak dibandingkan dengan cinta Allah! bukan nak nafikan fitrah cinta sesama manusia, tapi, apa guna lah kalau kita dapat cinta manusia, tapi sepi dari cinta Illahi? 


sungguh indah perasaan cinta pada Dia! kalau anda merasa jauh dari Dia, kembali lah ke pangkuanNya..ok? jangan nak berlagak dengan Allah! nauzubillah! Allah hari-hari bagi nikmat, rezeki yang melimpah ruah sampai tak ternilai harganya..tak kan kita tak boleh nak jumpa Dia berterima kasih 5 kali sehari? tak susah nak solat 5 kali sehari..sesibuk mana sekalipun kita, spend lah sikit masa untukNya..cuba fikir, Allah lagi sibuk nak handle semua makhluk Nya di langit dan bumi, tapi, tak pernah sedetik pun Dia lupa nak gerakkan jantung kita, untuk berdenyut dan terus bernafas..macammana kalau Dia pon buat-buat lupa dan sibuk untuk kawal sistem dalaman kita, macam mana kita selalu buat-buat lupa dan sibuk untuk menyembahNya? 


sehari-hari kita mencari redhaNya..kita sangat berharap agar syurga menanti di akhirat kelak..jadi, buatlah persediaan secukupnya..bila nak start? start sekaranglah, takut-takut tak sempat kalau asyik ditunda..kalau tak mampu untuk beribadah kepadaNya dengan ibadah sunnat, tak apalah! dahulukan yang wajib! lepas tu, pelan-pelan try buat amal ibadah sunnat..insyaallah! ;)


Wallahualam..:)

No comments:

Post a Comment