Friday, June 17, 2011

Laa Tahzan ;')

Assalamualaikum WBT!


Semoga semua dalam keadaan sihat dan iman semakin mantap, insyaallah! 


Setiap manusia pasti tak sunyi daripada masalah..tak kiralah masalah besar ka kecik ka..kan? apa yang penting, kita punya respon dan tindakan setelah diuji dengan masalah/musibah yang datang dalam bentuk bermacam-macam..contohnya? muet tak lepas target, kesempitan duit yang semakin mencengkan, masalah kesihatan yang melanda, masalah kawan-kawan yang beraneka perangai, masalah esaimen yang bermacam-macam bentuk, masalah keluarga yang beribu karenah..bla3, and so on lah!


Jangan pernah rasa penat untuk berusaha..biarlah jatuh berapa kali sekalipun! (pesanan buat diri yang sentiasa rapuh, dan perlukan orang-orang di sekeliling untuk membantu andai rebah lagi!).. Laa Tahzan, innallaha maa'ana..maksudnya? Janganlah bersedih, sesungguhnya Allah bersama kita~


Best la ayat ni! ada cam bagi impak ckit pada diri untuk terus bersemangat..biarlah orang sekeliling mencaci, asal kita tak lari dariNya..Allah akan sentiasa bersama hambaNya..jadi, carilah Dia..berdoa , mengadu dan berserah hanya pada Dia..;') Insyaallah, semuanya pasti OK! 


Wallahualam..


*semoga kesedihan yang berlalu, memberiku semangat untuk mengejar kebahgiaan yang hakiki!

No comments:

Post a Comment