Saturday, June 4, 2011

Kafarrah dosa..

Assalamualaikum .. alhamdulillah sekiranya masih sihat dan boleh lagi beramal untukNya..


bagaimana sekiranya tidak??
tak kiralah sakit apa sekalipun..sakit tua, sakit kepala, sakit perut~

aduh! memang tak syiok lah perasaan bila sakit ni..sampai terpaksa tuang kelas..nak ke unit kesihatan pulak, malas..kena beratur panjang..


Ya allah! sakit ni, memang tak seberapa kalau nak dibandingkan dengan ujian sakit yang menimpa nabi mu, nabi Ayub..ya allah berilah ku kekuatan..aku tahu, kau sedang menguji cintaku padamu..aku tahu kau sedang menunjukkan rasa cintaMu padaku..


Bila sakit datang, barulah kita teringat nak balik pada Allah..nak memohon doa untuk kesembuhan..kalau tak, kadang-kadang kita lupa Dia..Allah itu maha pemurah, Dia bukak jalan untuk kita selalu ingatkan Dia, selalu dekat dengan Dia..Subhanallah!~


Dengan rasa sakit, akan menjadi kaffarah dosa buat kita! yang ni yang untungnya orang sakit! bila sakit, kita redha, Allah akan anggap sebagai penghapus dosa-dosa kita yang lalu! so, jangan merungut bila sakit..bersyukurlah, Allah masih memandangmu, dan menginginkanmu untuk berada dalam list kesayanganNya..;))


Tambahan, bila kita sakit, tapi kita gagah jugak buat ibadah kerana Allah, maka besar ganjaran yang menanti..so, tahan ja lah sakit tu! insyaallah, pulangan yang menguntungkan menanti anda..jangan persoalkan kenapa Allah bagi rasa sakit tu pada kita, dan bukan orang laen..ada hikmahnya..yang tersirat dan tersurat..


jadi, mari jadikan rasa sakit tu sebagai tiket untuk kita dekatkan diri padaNya..di samping, berdoa agar diberi kesembuhan dan dapat beribadah seperti biasa..;))


Wallahualam..;))

1 comment:

  1. KELEMAHAN MANUSIA...HANYA INGAT ALLAH APABILA DLM KESUSAHAN APATAH LAGI KALAU HIDUP DLM KEJAHILAN.

    ReplyDelete