Saturday, June 2, 2012

Bismillah..


Alhamdulillah, safely arrived shah alam! :) bjaya survive sendirian..


perjalanan ni Allah permudahkan byk sgt aku rasa..walaupun, pada awalnya, niat aku tak berapa betul..syukur~ 


aku sorang2 dalam kantin kretapi, dikelilingi 6,7 orang lelaki remaja miang..aku tak tahu nak ke mana, sebab tempat duduk aku pon ada orang ambik..aku redha dan pasrah ja..nak jadi cerita, ada akak 2 orang (adik kot) di meja berhampiran aku..lelaki2 miang ni sakan mengorat, mengacau, menggedik dengan akak 2 orang ni..aku cuma jadi pemerhati, dan membenci dalam hati (tu je mampu)..sesekali aku jugak disakat dengan ayat2 yang kurang ajar..aku hanya mendiam diri..dan lelaki2 miang tu sesekali cuba mnyentuh akk dua orang tadi..akak 2 org ni bpakaian macam biasa, remaja baru nak up..jeans dan shirt, tanpa tudung (aku bukan baik sgt, nak kondem org, tp, jauh laa dri cara pemakaian Islam..) jadi, conclusion aku, aku rasa bila wanita bpakaian tidak macam Islam ajar, maka org2 akan pandang lekeh, murah, senang di ajak borak, senang amek ksmpatan..aku yang bhampiran betul dengan lelaki2 gatal ni, Alhamdulillah, dijaga oleh Allah, paling berani pun diornag cuma cakap2 ja, tangan bagai diikat..tak berani sentuh macam akak tadi..aku terus duduk situ, sebab tak tahu nak ke mana, dan boleh tengok jugak sejauh mana beraninya anak teruna berenam ini..aku dengar ja, ayat cabar mencabar mereka, untuk mdekati aku..ceh, aku bukan hot setapp, hampa nak wat betting lah! mataku banyak di alihkan ke tingkap keretapi dan screen hp ku yg dah nak habis bateri..bongok, betting2 perempuann! sgt tak hormat wanita..aku diam dan diam..ikhtiar paling akhir, datang seorang lelaki, kali ini bersongkok? pehal lak? tadi ko mat rock, skrg nak jadi imam muda plak? duduk sebelah aku..kawan2 dia yang lain dah bsorak macam apa lg..'hah! ustaz dah datang, baru sesuai..' 'eh, jangan rapat2, tak baik..' ..aku tetap diam dan tak berganjak..tapi, masih jaga jarak, takut2 tbatl wudu (mana ada wudu pon)..sampai akhirnya, diorg yang blah dulu..


so, aku rasa safe pakai baju jubah mama bagi ni, bukan sebab jubah ni ada kalis peluru dan bom, tapi, sebab ia kalis fitnah, dosa, dan zina pada aku..:) 


jom2 tutup aurat dengan sempurna..aku masih dalam proses cubaan, harap ada istoqomah nya..


insyaAllah...



No comments:

Post a Comment