Sunday, June 10, 2012

Bismillah..


mode : tertekan


'salaam, insyaallah adik akan lulus. just focus & be well prepared. doa abah sentiasa mengiringi adik' -20/9/2011 13:52


message ringkas yang mampu buat aku tersenyum dan berkobar-kobar semangat ku saat hampir menduduki final part 3 asasi..kenapa aku masih mengharap mesej yang sama dari penghantar yang sama untuk final kali ni? ya Allah, ampunkan aku..bukan aku tak redha pemergiannya..tapi, di hati ni, masih ada dia..masih rindu dia..masih harapkan dia muncul saat-saat aku down macamni..ayat abah, walau ringkas, tapi padat dengan kasih sayang yang aku tahu sentiasa sarat, walau dia tak pamer padaku..saat aku tak kuat, dia ada di sisi..tapi, sekarang, aku tak kuat, hantar lah dia, walau sekejap, ya Allah..biar aku rasa hangat pelukannya walau sesaat, seperti dalam mimpiku dulu..biar aku lihat senyum nya untukku..biar aku berbicara dengan dia walau bukan di alam nyata..biar mata kami bertembung mengungkapkan kata rinduku padanya, walau dia jauh dariku..


final kali ni, kurang 1 doa mujarab dari insan bergelar abah..mungkin dia mendoakanku dari sana..aku tak tahu, tak tercapai akalku, bila memikirkan soal dunia di sana..abah, biarlah jarak yang memisahkan kita seperti dua dunia berbeza, jarak itu tak mampu untuk menjarakkan abah dari hati ni, abah sentiasa hidup di hati ni..kuasa doa mampu menjangkau batas perbezaan kita..hanya doa untukmu, insan istimewa..semoga abah sentiasa mendapat kasih sayangNYA..maaf, adik belum mampu jadi anak solehah, sebagai harta untuk abah di sana..tapi, adik tengah belajar dan berusaha..abah sentiasa doakan adik kan? tak lama lagi adik pun akan ikut abah pergi sana..jumpa di syurga, InsyaAllah..


Allah, kuatkan aku! 

No comments:

Post a Comment