Saturday, June 9, 2012

Bismillah..


*tarik nafas panjang nak update blog kali ni..


ini soal hati..penat sangat permainan hati ni..percaturannya yang buat kita tertanya-tanya apa next step dan final answer..rasa macam nak buang perasaan ni jauh-jauh, tapi siapalah aku nak tolak perasaan yang tak dipinta ni? 


untuk dia, yang dah ambik hati ini tanpa permission..


'sebab awak, saya tersenyum-senyum sendiri masa kawad. nasib baik komander tak nampak..sebab awak jugak, saya tak peka dengan arahan komander, saya tak kawad dengan baik, saya banyak buat silap, semua nya kacau-bilau..sebab asyik tengok awak berkawad. kenapa jadi macam ni? awak pon satu, tak payah laa nak senyum bagai bila jumpa tengah jalan..cairlah saya nanti..tak payah laa buat macho, saya makin jatuh nanti..tak payahlaa muncul depan saya lagiiii..tolonglaa, taw tak perasaan ni macam mana? macam diluah mati emak, ditelan mati ayah..serba-salah dibuatnya..jodoh pulak tu, selalu sangat kita terserempak..benci betul..saya buat-buat tak nampak awak..tapi, bila balik, rasa menyesal pulak buat macam tu..tapi, memang patut saya buat macam tu, kalau tak, tak tidur malam saya dibuatnya..saya nampak awak macam nak cakap something dengan saya..terus saya angkat kaki..bukan tak suka awak (suka sangat), tapi, saya tak nak..kalau awak baru senyum je, saya dah tak tentu arah, ni pulak dengar suara awak yang macho tuu..bila awak senyum, saya tak balas balik, bukan apa, saya takut nanti perasaan ni akan semakin berbunga-bunga untuk awak, sekarang pun, dah berbunga sebenarnya, tak nak la jadi makin parah pulak..dalam bas haritu, ada tempat kosong sebelah awak, saya rela berdiri dari duduk sebelah awak, bukan sebab stokin awak busuk, tapi, saya takut saya lemas sebab terpesona dengan awak..haritu, awak tanya saya pasal test, saya jawab sepatah jer, bukan tak nak sembang dengan awak, tapi saya tak selesa dengar suara awak lama-lama..lepastu, kawan-kawan kenen2 saya dengan awak, saya marah depa, bukan sebab taksuka awak, tapi, saya takut saya hanyut dalam dunia khayalan saya sendiri..awak pernah buat saya rasa awak sangaat gentleman, tapi, saya nafikan semua tu, sebab saya tak nak awak jadi yang pertama dalam hati saya sekarang..ok, awak, tu semua alasan saya nak elak diri dari awak..tapi, alasan paling utama saya, sebab saya sayang awak, saya tak nak kita buat maksiat macam ni..saya tak nak, kita jauh dari redha Dia..saya tak nak awak buat dosa-dosa kering..saya tak nak awak batalkan hak isteri awak, untuk rasa kasih dan cinta pertama awak..saya pun tak nak batalkan hak bakal suami saya untuk jadi first hand branded isteri untuk dia..macam ni lah, kita stop dulu feeling-feeling ni, kita fokus pada yang penting dulu..final dah nak dekat kan? gudluck untuk awak..kita doakan hubungan kita sampai syurga kalau betul ada jodoh antara kita..macam tu baru lah best! sekarang tak ada apa lagi yang mengikat awak dengan saya..saya tak nak awak hanyut, fokus dulu family, study..kalau tak ada jodoh kita, saya doakan perempuan tu lebih baik dari saya..assalamualaikum..'


jaga diri.


No comments:

Post a Comment