Wednesday, October 5, 2011

:"(

Bismillahirahmanirrahim..

Aku menangis buat ke sekian kalinya..aku tahu aku kuat untuk menghadapi dugaan ini..aku kena kuat, supaya dia pon kuat! tapi, aku tak mampu menahan air mata ini dari mengalir..aku cuma mampu melihat, tapi dia yang menanggung! dan aku tiada siapa untuk ku luah rasa sedih, takut, ini! i need a shoulder! bukan untuk tagih simpati, tapi untuk dengar suara2 yang boleh tenangkan aku..but, no one boleh tolong aku sekarang! aku tak kuat..

Selama ni, aku ingat aku kuat..sebab banyak dah dugaan yang aku lalui..tapi, dugaan kali ni sungguh2 besar! aku tak pasti..aku sedih dan takut, tapi aku tak mampu buat apa2 selain berdoa! kalau aku yang melihat ni, tak sanggup, apatah lagi dia yang menanggung! Ya Allah!! apa boleh aku buat? aku tak tahu..aku cuma berharap dia diberi peluang lagi untuk melihat dunia ini, dan meningkatkan ibadah untukNya..aku tak akan susahkan dia lagi! 

Aku ingin berada di samping dia, bagi dia semangat! tapi, aku tak sanggup untuk tengok dia pon! sebak! Ya Allah, kuatkan semangat nya..kuatkan imannya..terima segala amalnya, dan hapus segala dosa dia..jadikan aku penyejuk matanya..kuatkan dia untuk beribadah padaMu, walau apa keadaannya sekalipun! aku tetap mendoakan dia..walau tiada seorang manusia untuk menenagkan aku, aku tahu Dia ada untuk aku..musibah ini ujian dariNya, dan aku yakin solusi juga dariNya..Ya Allah, tunjukkan aku jalan yang patut aku lalui..pimpin tangan ku..pegang hatiku! Aamiinn! 


No comments:

Post a Comment