Tuesday, October 11, 2011

Rintih Hatiku..

Ya Allah..


Dosaku, tidak dapat dikira banyaknya..
Khilafku, terkadang tanpa sedarku..
Ilmuku, kerap diabaikan tanpa amal..
Amalku, ada pula yang tidak meletakkan ENGKAU sebagai nawaituku..
Fikiranku, sering tersasar dari mengingatMU..
Tanganku, jarang ku tadah menagih simpatiMU..
Lidahku, terkadang jarang menyebutkan diriMU..
Kakiku, tidak ku langkah ke tempat mencari redhaMU..
Akalku, menggunakan ilmuMU ke jalan yang tidak KAU redha..
Mataku, tidak ku guna untuk menatap cantiknya ayat-ayat QuranMU..
Suaraku, jarang ku alunkan untuk membaca ayat-ayat cintaMU..
Telingaku, sering kali ku pekak kan bila ku terdengar seruan memanggilku untuk bertemu denganMU..
Jariku, tidak ku guna untuk meratib biji tasbih sambil mengingatiMU..
Hatiku, selalu sangat melupakan cinta dariMU..
Badanku, tidak ku guna untuk beribadah kepadaMU..


Ya RAbbul Izzati..


Terlampau banyak nya dosa hambaMU yang hina dina ini,
Baru ku sedar saat KAU turunkan musibah kepadaku,
aku bersyukur ENGKAU masih sayang akan diriku..
aku tahu, Ya ALLAH, aku tahu..
yang anggota-anggota ku ini kelak akan bersuara, 
mereka akan bersuara mengatakan kesalahanku dihadapanMU kelak,
kelak aku kan KAU persoalkan..
apa yang hendak ku jawab bila soalan-soalan ini ditanya..
apa yang dilakukan oleh tangan pinjaman ALLAH ini semasa didunia???
apa yang dilakukan oleh kaki pinjaman ALLAH ini semasa didunia???
apa yang dilakukan oleh mata pinjaman ALLAH ini semasa didunia???
apa yang dilakukan oleh jari pinjaman ALLAH ini semasa didunia???
apa yang dilakukan oleh telinga pinjaman ALLAH ini semasa didunia???


Ya Rahman..
Aku takut memikirkan nya..
Apa amalan ku sudah mencukupi untuk menjejak ke syurgaMU??
aku tak layak ke syurgaMU, ya ALLAH..
tapi, aku jugak tidak sanggup menghadapi seksa nerakaMU..
aku mohon, KAU terima amalku..
KAU ampunkan segala dosaku..
KAU terima taubat hamba ini..
Dosaku menggunung tinggi, tapi ku tahu rahmatMU melangit luas..

No comments:

Post a Comment