Tuesday, October 18, 2011

Doakan..

Assalamualaikum ..


sihat ka semua (bajet ada yg mau jawab!) okeh, fine..alhamdulillah kalau sihat! kalau tak pon, alhamdulillah, sebab sakit itu sebenarnya kaffarah dosa :) saat kita sakit, Allah yang maha pemurah akan ampunkan dosa2 lampau kita, insyaAllah..


Q : apa perkembangan terkini cik blogger berdua? (ini sendiri tanya, sendiri jawab!)


A : (bujet artis ler plak) Alhamdulillah, kami berdua masih diberi ketabahan mengharungi dugaan2 dalam hidup ini..masih dikurniakan iman dan Islam, yakni setinggi2 kurniaan buat Muslim..:) sekarang ni, kami masing2 sibuk dengan persediaan untuk menghadapi MUET (apa minatang MUET ni!) ..just exam untuk masuk U..in english! dan cik Safwanah sedang dalam jihad menghadapi exam final! mohon kalian semua doakan kami ya! inshaAllah..dan sama2 kita doakan saudara2 kita di Somalia, Palestin , Afghanistan dan lain2 yang mana mereka masih belum dapat mengecap keamanan dan kesejahteraan..semoga mereka akan mengecap keamanan di alam sana..InsyaAllah..


sebelum diakhiri entry kali ini, bersama renungkan ini : 


sabda Nabi s.a.w yang diriwayatkan oleh Bukhari dan Muslim daripada sahabat Ibnu Umar, yang bermaksud: Seorang Muslim bersaudara dengan Muslim yang lain. Ia tidak menganiayanya, tidak pula menyerahkannya (kepada musuhnya). Barangsiapa yang memenuhi keperluan saudaranya, maka Allah akan memenuhi pula keperluannya. Siapa yang melapangkan suatu kesulitan seorang Muslim, Allah akan melapangkan baginya satu kesulitan pula dari kesulitan-kesulitan yang dihadapi di hari kemudian.”


ps : kita tidak mampu membantu atau turun untuk melapangkan kesulitan saudara seislam kita..tapi, kita mampu membantu dengan DOA, insyaAllah..DOA merupakan senjata terhebat orang Islam, bahkan mengalahkan senjata2 hebat puak2 zalim itu..maka, marilah, kita sama2 mendoakan mereka..insyaAllah..:)

No comments:

Post a Comment