Wednesday, December 12, 2012

:')

Bismillah

Masalah jadikan kita lebih matang, aq setuju..dari seorang lepasan asasi yang selalu bergantung harap kepada orang lain, aq rasa aq dah boleh berdiri atas kaki sendiri, even klat bandar sesibuk Shah Alam ni..aku xkisah keluar cari makan sorang-sorang malam-malam, g beli barang keperluan sorang-sorang, g kelas sorang-sorang..

tapi, itu kah definasi matang?

mungkin salah satu cabang matang? yep, aq cuma berharap Allah lindungi aq di setiap jalanku..tak boleh nak bergantung harap pada orang selalu..plus, kadang-kadang kita perlu masa sendiri. hanya diri kita yang paham kita, selain Pemilik kita. kadang-kadang kita sentap, kita ja tahu apa yang kita nak..dalam waktu sendirian tu, kita cuba cari diri kita yang sebenar. then, kita terfikir, 'im not belong to this group!' saat tu, aq rasa macam nak lari jauh dari orang sekeliling. yelah, walaupun dekat dengan mereka, tapi, aq sedar cara hidup kami berbeza. aq rasa tak boleh nak tipu diri sendiri lg. 

"haa? lagu korea, haa, xpa2, pasanglah, aq xkisah.." (sakit kepala ja bila dengar)
"pulun study buat pa xtaw! jom la berjimbaa.." (kepala aq bukan jenis last minit preparation)

bukan mengaibkan mana-mana pihak, tapi, kalau aq lagi senang bersendirian dari bersama mereka, aq xrasa chemistry kami kuat. tapi, aq tahu, aq kuat. menangis itu perlu pada sesetengah keadaan. lepas menangis, anda akan rasa kuat. (kuat sikit dari sebelumnya) 

dan, kalau merata mencari teman pendengar masalah duka mu, namun tiada yang sudi, ketahuilah, Dia maha mendengar, lintasan hati bahkan sebelum terlintas lagi semuanya dalam pengetahuan NYA. mengadu pada Dia, apa yang kurang, bukan menangisi takdir, tapi, sebagai menunjukkan kelemahan kita di hadapanNYA. sebagai tanda kita hamba. 

In shaa Allah, tenang dan terang ..

No comments:

Post a Comment