Friday, December 14, 2012

Sebaik-baik wanita..

Bismillah...

“Sebaik-baik wanita ialah yang tidak memandang dan tidak dipandang oleh lelaki

 Tidak memandang? aduh, jauh benar aku dengan situasi ni..acap kali, aku memandang jantina selainku dengan pandangan yang lebih dari sekadar satu pandangan yang perlu..maknanya, aku memandang lebih dari keperluan..kekadang, mata makin galak memandang..gabungan mantap syaitan dan nafsu membelengguku..akhirnya tewas imanku, lantas pantas malaikat Allah, Atid mencatat dosa kering pada hari itu tanpa aku sedari, dan terus leka memandang keindahan dunia..lalainya aku..


Bukan setakat itu, kadang-kadang sambil mata menatap sang crush yang tidak selayaknya dipandang, fikiran nakal melayang.."mungkin patut aku senyum padanya, sebagai hint?" lalu sebauh senyuman yang manis dilontar padanya, padahal ia sebuah senyuman yang digalakkan oleh syaitan, bukan senyuman sedekah yang disarankan baginda nabi..bertambah dosaku..


Tidak setakat itu, kadang0kadang menjelang malam, aku boleh jadi teringatkan si crush lagi, lalu fikiran melayang sambil mata merenung dinding yang kosong. macam-macam khayalan fantasi. bukan merenung dosa ku pada hari itu, malah menambah zina hati dengan perkara yang mendekatkan aku dengan zina, tak patut aku berkhayal sebegitu..


lalu, apa bezanya aku dengan mereka yang bercouple? aku tidak membenci mereka, tapi aku takutkan perbuatan couple yang menghampirkan aku dengan zina..


In shaa Allah, Allah beri aku kesedaran, bermakna Allah mahu aku berubah, aku juga mahu berubah..semoga Dia permudahkan..aku tahu, kalau kita nak berubah, Dia akan permudahkan..In shaa Allah..


No comments:

Post a Comment