Sunday, December 16, 2012

Kau yang misteri..

Assalamualaikum

Aku tak pernah mengambil berat tentang hadirmu..engkau bagiku, hanyalah seorang senior atau coursemate ku, yang hanya aku tahu nama mu..mungkin kau juga begitu..dan aku begitu yakin, kau tidak mengetahui namaku..

Hari berlalu, tika berselisih denganmu, fikiranku kosong..tiada kata-kata pujian, tiada rasa ingin mendekatimu, tiada rasa ingin memandangmu, kosong..kau hanyalah bagai angin yang berlalu..begitulah selalunya..tiada penarik antara aku dan kau..

Namun, mimpi yang mengangguku kebelakangan ini, membuat aku sedikit hairan..siapakah engkau? mengapa kau selalu hadir dalam mimpi ku, namun bila ku tersedar, langsung ku lupa apa yang aku mimpikan, tapi aku pasti bahawa wajahmu hadir dalam mimpiku sejak kebelakangan ini, hanya itu, tiada apa lagi yang aku ingat..

Naluri wanita ini bergelora ingin mengetahui tentang kau..lalu laman facebook mu ku tatap, tiada yang istimewa, hanya lelaki biasa..tapi, tidak dinafikan, sedikit perasaan kagum lahir, kau lelaki yang mementingkan nilai agama dalam hidupmu..dan aku sedar, pergaulanmu sehari-hari agak terbatas dan terjaga dari masalah sosial yang dianggap biasa di bandar semegah Shah Alam ini..

Andai mimpi itu petanda baik, ku serahkan segalanya padaMU..andai mimpi itu mainan tidur atau gangguan syaitan, aku mohon jauhkan aku darinya, lindungi serta pelihara lah aku..segalanya berlaku atas kehendakMU..

Kepada kau yang aku kagumi, moga sentiasa dalam jagaanNya..

No comments:

Post a Comment