Tuesday, April 5, 2011

air mata itu....

Ya Allah,
di kala warkah ini di coret,
air mataku menitis lagi,
mengenangkan dosa yang entah berapa banyak aku lakukan,
namun,
Kau masih lagi menyanyangi hambaMu yang hina lagi kerdil ini..


Ya Allah,
ampunkan aku Ya Allah,
air mata ini menitis lagi,
betapa murahnya air mata ini mengalir di saat aku mengenangkan dosa-dosa lalu,
dulu aku leka dengan cinta manusia,
yang aku anggap mendapat redha dari Mu,
betapa bodohnya aku tika itu..

Ya Allah,
akibat cinta itu,
aku membohongi ibu bapaku,
air mata ini mengalir lagi,
sungguh...
aku menyesal,
cinta itu hanyalah tipu daya syaitan semata-mata..

Ya Allah,
sungguh aku malu terhadap Mu,
terlalu banyak nikmat yang Kau kurniakan terhadapku,
saban malam aku menangis mengenangkan dosa lalu,
air mata ini mengalir tanpa henti..

Alhamdulillah,
kini,
air mata ini mengalir sebagai tanda syukurku terhadap Mu,
terima kasih Allah,
kerana memberi hidayahMu kepadaku..

Ya Allah,
ku akui bukan mudah untuk aku berubah,
bantulah hambaMu ini,
jika benar dia bukan jodoh ku,
hilangkanlah dia dari ingatanku..

Ya Allah,
air mata ini menitis lagi,
ampunkanlah segala dosa-dosa ku,
Kau lindungilah aku Ya Allah,
Kau limpahkanlah rahmatMu kepada ku..

Ya Allah,
sesungguhnya hanya Kau tempat aku mengadu,
jika ini yang terbaik untukku,
permudahkanlah urusanku,
bantulah aku dalam melupakannya,
hanya Kau tempatku berharap,
kini,
hanya cintaMu yang hakiki aku dambakan..

Ya Allah,
air mata ini menitis lagi,
jadikanlah aku wanita muslimah,
yang layak umtuk mendiami syurgaMu

*untuk diri ini dan pesanan untuk sahabat-sahabatku di luar sana..
*carilah cinta Allah yang kekal abadi    
*cintailah mereka yang BERHAK untuk di cintai..

No comments:

Post a Comment