Tuesday, April 12, 2011

Buatmu, bakal suami! ;)

wahai bakal suamiku,
aku sendiri tertanya-tanya siapa dirimu, dari mana asal mu, bagaimana rupamu, namun, itu bukan keutamaanku untuk mencintaimu, syg..sungguh! aku inginkan engkau dalam hidupku..biarlah aku menjadi tulang rusukmu..biarlah aku menjaga makan, minum, pakai mu sehari-harian..biarlah, aku bekerja sebagai suri hidupmu! mungkin engkau telah ada yang istimewa dihatimu kini, tapi, aku harap kau teguhkan imanmu..jangan kau beri keistimewaanmu pada mana-mana wanita selain aku..jangan kau sentuh mana-mana wanita ajnabi selain aku..jangan kau singkap perlindungan yang menutup auratmu pada wanita lain..aku berharap aku yang menjadi wanita pertama dalam hidupmu..tapi, apa jua takdir, aku serah padaNYA..aku ingin engkau menjadi imam setiap solat-solatku..aku ingin engkau membimbingku ke jalan kebenaran..aku ingin kau membimbingku ke Firdausi..aku ingin kau didik anak kita ke jalan Illahi..insyaallah! akan aku tggu engkau dalam hidupku..berikan aku separuh hatimu..dan simpanlah separuh lagi untuk DIA..sungguh aku ingin menjadi isteri mithali buatmu..dan insyaallah, menjadi bidadarimu di syurga, kelak! akan ku paku hatiku untuk mu..akan ku mencintaimu, demi cintaku pada DIA..wahai bakal suamiku, semoga engkau sihat dan berada dalam keberkatanNYA walau dimana kau berada..semoga jodoh kita dipanjangkan hingga ku syurgaNYA..semoga engkau menjaga batasmu dalam pergaulan seharian..akan aku jga diriku, sebaik-baiknya..akan aku jaga hakmu sebagai suamiku kelak! aku kenang mu dalam doaku, syg! semoga kita bisa membesarkan generasi-generasi muslm yang sentiasa kuat iman dan hidup berpaksikan al-quran dan sunnah..semoga kita dikurniakan keluarga yang bahagia selamanya..


*aku menunggumu ;) cintaku padamu demi ALLAH~



No comments:

Post a Comment