Wednesday, April 13, 2011

Aku ingin Engkau dekat denganku~

Ya Rabbi~
Aku sebelum ini sangat jauh dariMU
aku sebelum ini leka dengan nikmat dunia
aku sebelum ini gemarkan maksiat
aku sebelum ini tak hiraukan akhirat!


Ya Rahman~
kini aku semakin dekat padaMu
kini aku cuba melupakan nikmat dunia
kini aku cuba membenci maksiat
kini aku cuba mengingati akhirat!


Ya Rohim,
pimpin aku,
jangan lepaskan ikatan ku denganMu,
jangan Kau memalingkan pandanganMu dari ku,
jangan Kau tinggalakn diri ini!


Ya Aziz,
bantu aku mencari hidayahMu
bantu aku melangkah ke jalan lurus
bantu aku membina haluan baru
bantu aku menghindar lembah hina!


Ya Jabbar,
teguhkan imam di hati ini
tetapkan pendirian hati ini
campakkan aku ke firdausi
heret aku ke jalan deen


Ya Fattah,
terima hina diriku
ampuni dosa khilafku
terima aku di syurgaMU
jauhi aku dari nerakaMU...

No comments:

Post a Comment